Terwijl ik deze blog schrijf en foto’s selecteer van afgelopen week, zit ik alweer in mijn 4e accommodatie van Texel (in een week tijd). Zo heb ik 4 nachten mogen verblijven in een appartementenboerderij (vierpersoons) nabij de slufter, 2 nachten in een B&B vlakbij Cocksdorp, samen met vrienden voor één nacht in een leuk, oud huisje nabij Oosterend en nu verblijf ik in een Stay Okay in Den-Burg. Zoals je ziet zijn het nogal veel accommodaties. Zo kreeg ik gisteren de bevestiging dat ik vanaf morgen voor 2 nachten in een hotel kan verblijven. Geweldig natuurlijk en ook een hele luxe, maar ik ervaar het ook als heel vermoeiend. De keerzijde van de medaille ben ik sinds vorige week gaan voelen en allebei laat ik het er zijn. Nu ik sinds mijn fietsreis meer fysieke (maar ook mentale) inspanningen lever, heb ik nogal de neiging om hormonaal te gaan schommelen. Alsof het vaak toch te zwaar is voor mij. Het uitgeputte en zware gevoel, veel dorst.. Het hoort allemaal bij me, maar het is wel belangrijk dat ik heel goed blijf voelen en blijf doseren in medicatie.
Maar goed, voor nu genoeg geschreven hierover. Ik geef je in deze blog een blik op vorige week :-)

Maandag mocht ik namens het VVV van Texel, mee met de TX10 Emmie, om garnalen te vissen en zeehonden te kijken. Helaas lieten de zeehonden zich niet zien, de garnalen daarentegen… Vanuit het vissersplaatsje Oudeschild, ging ik met een grote groep (volgens mij was ik de enige Nederlander ;-) ) de Waddenzee op. Gelukkig was het stralend weer, want de 2 uur durende excursie vond ik zelf een beetje saai.

Mijn fietsweek in foto's - TEXEL

De garnalen werden gelijk gekookt, waarna we ze mochten pellen en eten (niet zo’n geschikte excursie voor vegetariërs en veganisten!)

Schitteringen op zee :-)

Lekkere hapjes voor de meeuwen.

De fietstocht terug naar het appartement, gaf me de gelegenheid het mooie landschap vast te leggen ♡

Mijn fietsweek in foto's - TEXEL

Dinsdag ben ik o.a. naar Schipbreuk – en juttersmuseum FLORA geweest. Strandvondsten van meer dan 75 jaar oud, kun je in dit museum bezichtigen. Ik vond het erg boeiend. Leuk en interessant voor zowel jong én oud. Zie ook: juttersflora.nl

Strandvondsten

Bij paal 17 dronk ik in het heerlijke zonnetje, warme chocolademelk met slagroom én las ik verder in het leuke en mooie boek: As in tas.
Ik was deze dag alleen heel erg moe, ik voelde me uitgeput. Ik had vooral hele zware ogen, waardoor ik zelfs aan het begin van de middag nog even naar bed ging (voordat ik naar het juttersmuseum ging).

Mijn fietsweek in foto's - TEXEL

Zoals je ziet, ik zat achter glas ;-)

Die avond was ik uitgenodigd bij de eigenaren van de appartementenboerderij ”De heerlijkheid”, om mee te komen eten. Het was een hele gezellige avond! Ik zal over de verschillende accommodaties nog een nieuwe blog schrijven.

Zo zou ik woensdagochtend met een boswachter meelopen in het natuurgebied De Schorren. Ik heb dit af moeten zeggen, want ik merkte aan alles dat ik even op de rem (letterlijk en figuurlijk haha) moest trappen. Ik hield een hele rustige dag en pas aan het einde van de middag stapte ik weer op de fiets, want ik moest nog wat boodschappen doen. De dichtstbijzijnde supermarkt was pas 5 km verderop, in de Koog. Geen vervelende fietstocht, aangezien ik de hele weg langs de duinen van de slufter kon fietsen.

Natuurgebied de Slufter

Donderdag moest ik helaas het leuke appartement alweer verlaten. Maar eerst maakte ik in de ochtend een mooie, maar koude en winderige wandeling door de slufter. Het was een hele grijze dag, dus het zijn ook grijze foto’s geworden ;-)

’s Avonds keek ik in de B&B naar de Televizierring. Ik hoopte dat Floortje van ‘Naar het einde van de wereld’ zou winnen en dat gebeurde :-)

Vrijdag fietste ik door de duinen, naar het noordelijkste puntje van Texel. Dit stukje eiland is bekend om haar vuurtoren en brede strand.
Ik at kibbeling bij strandpaviljoen Faro 2.

Mijn fietsweek in foto's - TEXEL

De zon stond zo mooi aan de hemel, dat móest ik vastleggen!

Zaterdag zat het er ook weer op voor B&B Madura en fietste ik naar Oosterend (een té schattig plaatsje in het Oosten van Texel, waar ik helemaal vergeten ben foto’s te maken). Ik ging dit weekend namelijk met twee vrienden overnachten in een huisje bij een molen. Een prachtige ligging!

Volle maan op de Waddenzee (niet een hele scherpe foto, is gemaakt met mijn I-Phone)

Uitzicht vanuit mijn slaapkamer

Zondag fietsten we naar het Noorden en beklommen de vuurtoren. We hadden een prachtig uitzicht.

Uitzicht vanaf de vuurtoren

Mijn fietsweek in foto's - TEXEL

en ik fiets weer verder…

Tot slot schreef ik onderstaande gedichtjes en de blog De tijd ‘fietst’ voorbij.